Sepanjang Aku Kat Hospital, Tak Pernah Sekali Pun Aku Tengok Waris Makcik Ni…

Seorang ibu mampu menjaga, memelihara dan membesarkan sepuluh orang anak tetapi sepuluh orang anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu. Betapa benar kata ibu , betapa pahit realiti menjadi ibu bapa sekarang.

Ternyata perkara sebegini memang benar-benar berlaku dalam kehidupan masyarakat kita hari ini. Buktinya di depan mata, cuba pergi ke rumah jagaan orang-orang tua. Selami kisah mereka pasti korang akan terkejut.

Ibu bapa korbankan segalanya untuk anak-anak tapi apa yang mereka dapat cukup menyakitkan. Doktor muda ini kongsikan kisah anak yang kononnya mahu menjaga ibu bapa semasa terlantar di hospital namun hakikatnya…

Syurga itu di bawah telapak kaki ibu, sejak kecil ibu menjaga kita bagai menatang minyak yang penuh, apabila ibu sudah tua kini giliran kita pula untuk menjaganya.

Begitulah yang diceritakan oleh seorang pengguna laman Twitter Suhada Mahadi yang menceritakan kisah seorang makcik yang terlantar sakit di hospital namun mak cik ini tidak pernah menerima kunjungan daripada anaknya.

Selama tiga hari dirinya di hospital, dia tidak pernah nampak sesiapa melawat mak cik itu sehinggalah pada suatu petang, mak cik itu menghampirinya dan meluah perasaannya yang sedih kerana tiada sesiapa datang melawatnya.

Ikuti bebenang ini.

Takde sorang keluarga datang jenguk

Di mana anak-anak ketika ibu sakit?

Siapa kenal mak cik ini?

Selepas tularnya Tweet tentang mak cik ini, muncul satu Tweet daripada seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai Nur memberitahu bahawa ibunya yang bekerja di hospital itu juga turut memberitahu tiada sesiapa yang datang melawat Mak Cik Juriah dan mak cik itu sedang mencari anak buahnya yang bernama Abu Bakar bin Sabtu.

Rata-ratanya pengikut laman Twitter turut bersimpati dengan nasib Mak Cik Juriah dan meminta waris makcik itu datang melawat makcik tersebut.

Sumber: ohmymedia.cc

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *