Baru Tau Karpet Pun Boleh Di Mop Sebenarnya, Ini Caranya

Sape yang pernah mop karpet?kelako kan mop karpet?

fana tau karpet bole mop dari sorang maid nie, bila dia mop karpet, fana tanye dia(karpet boleh mop ya?)iya boleh la puan kasi habuk nya nyah, biasa lepas vakum pasti ada habuk dan kuman )

So dari situ fana belajar setiap seminggu sekali fana mop semua karpet yang ada dalam rumah, semput jugak dik oiiii macam nak tercabut jantung kak pana.tapi lepas mop tu korang akan rasa macam karpet baru yang bersih gilerrzzzz bebas kuman parasit bagai.

Korang cuma masak air tak kisah la dalam cerek ke, dalam kawah ke, dalam periuk ke what eber la, fana masak dalam periuk beso pasal tak ada cerek, almaklom la kitewww pakai coway.korang masak agak agak banyak nye tu tenggelam mop cukup la, lagi banyak lg bagus.

Pastu dah didih korang curah ke baldi mop, bebaik dik eah air mendidih tu kang tak pasal korang saman fana yang ajar main air panas.pastu letak garam dlm 2 sudu makan dan 1 tutup pure detol, jangan korang pakai sabun mandi jel detol pulak eah.

pastu korang perah mop tu kekuat jangan sampai ada air menitik, eah jap jap jangan perah pakai tangan tau.pastu korang menari menari zumba la atas karpet tu dengan mop korang hookeyyyyyy ada paham???

P/s: time mop sambil berzumba tu korang kena tenyeh tenyeh sikit kat karpet tu, nanti dalam air mop korang nampak la betapa cafe latte nye air mop korang

KALAU dapat beli la mop baru yang putih gebu gebazzz khas untuk karpet sahaja, fana beli kat Eco jek rm4.kalau dapat la kan jangan campo mop yang kita dok mop lantai ya.

Kredit: FB Syarifah